Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Cassandra - 14 oktober 2011 18:58

Jag bakade muffins för ungefär en vecka sedan, men jag hade inget att ha i dom (som till exempel chokladbitar) så en hel del har inte blivit uppätna. Så idag bestämde jag mig för att köpa med mig Philadelphia- ost och florsocker efter skolan och göra en frosting! Har aldrig gjort det förr, men Liz gav mig ett recept för ett tag sedan och jag bestämde mig för att försöka med det och se om jag klarar det eller inte^^ Jag klarade det :D Nu ska bara muffinsen tina (mamma fryste dom) sedan ska jag och mamma kolla på "Män som hatar kvinnor" och äta muffins :)


Micke- fritt resten av dygnet!! :D

= mor och dotter- tid :)


   


(fast min frosting är gul^^)

Av Cassandra - 14 oktober 2011 10:11

Såå.... Hade precis historiaprovet om antikens Grekland och Rom. När jag pluggade igår kväll chattade mamma med Linus samtidigt, han sa att allt jag behöver veta är att Caesar var kejsare och alla greker är skäggiga pizzabagare. Som om det räcker på ett 4 sidor långt prov!? Iaf så lyssnade jag inte på honom och pluggade iaf, en hel del. Nu är det bara såhär att jag och mina lärare inte är särskilt överens om vad som är viktigt och inte. Så (som vanligt) så pluggade jag mest på det som det inte kom några frågor på... Jag pluggade på purianska krigen och Hannibal, dem frågar om den romerska republiken var demokratisk. Jag pluggade om Spartanska krigare och gladiatorer, dem frågade om dåtida och nutida skönhetsideal. Lyckat... Men det gick nog ganska bra, jag kunde en del iaf. Det som inte handlade om den romerska republiken iaf.


  Ser ni va trött jag är? Haha^^ Nu ska jag i alla fall plugga matte, hejdå! :D

Ovido - Quiz & Flashcards