Alla inlägg under november 2010

Av Cassandra - 22 november 2010 19:10

Hej!


Jag e ju som de flesta andra tonårstjejer besatt av hela den här vampyr- trenden. Och i Eclipse (den tredje Twilight- filmen) så tog de examen. Och då höll Jessica ett riktigt bra tal. Jag gillar henne vanligtvis inte, men det här gjorde hon riktigt bra. Så jag lägger upp det här på bloggen. Kommentera och säg till om det e någon som vill att jag ska översätta det till svenska. Enjoy!   


"When we were five, they asked us what we wanted to be when we grew up. Our answers were thing like astronaut, president, or in my case, a princess.

When we were ten, they asked again and we answered - rock star, cowboy, or in my case, gold medalist. But now that we've grown up, they want a serious answer. Well, how about this: who the hell knows?!

This isn't the time to make hard and fast decisions, this is the time to make mistakes. Take the wrong train and get stuck somewhere. Fall in love - a lot. Major in philosophy 'cause there's no way to make a career out of that. Change your mind, then change it again, because nothing is permanent.

So make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again what we want to be, we won't have to guess. We'll know."
Besök oss gärna igen!   
// Cas
Av Cassandra - 17 november 2010 22:06

så, ja här kommer lite bild R från mig ^^


Gamla:


Denna är till min mamma ^^







   

Vänskaps-kudde :3 

Kacchu no senshi Gamu ^^ en akvarellmålning jag gjort i bilden :3  


Nyaste:

En snygg bild jag tog igår natt :3 med A-deep och ISO 1600 ^^ med en Canon Systemkamera EOS Digital

  

Ett failat försök att härma en annan mycke bättre fotograf ^^'


     










``Se lyktstolpen i en annan vinkel :)´´ 

``Death can be beautiful sometimes....´´  




//Shi o3o

Av Cassandra - 14 november 2010 15:12

Hej!


Jag skrev en ny dikt för typ 2 minuter sedan. Inte särskillt munter då men.... Jag såg en dikt där det stog "Du dricker ditt vin, jag dricker mitt blod" som handlade om alkohol. Då fick jag idén till den här dikten. Jag fick också idén delvis från en dröm jag hade för evigheter sedan men som jag inte kunnat glömma bort. Skriv vad ni tycker!!


Jag dricker mitt blod

Blodet hans sparkar tvingat upp i min mun

Jag dricker mitt eget blod

Och undrar om jag kommer dö

Det smakar järn

Mitt röda blod

Det är inte läppstift på mina läppar

Det är mitt blod

Du dricker ditt vatten

Och jag dricker mitt blod

 

// Cas

Av Cassandra - 14 november 2010 14:35

Jag klamrar mig fast vid dina fötter
du tittar på mig med svarta ögon
och ett rakt streck till mun
Vad ser du? Vad känner du? Hur?
Vad vill du?


Att falla ned i denna avgrund
det gick så lätt
det gick så smärtsamt fort
jag förstod inte ens vad som hände
men mitt hjärta blöder


Jag snyftar vid dina fötter
du sliter dig från mig och går
din rygg är inte rak
Är det skam? Rädsla? Ånger?
Jag vet inte, jag kan inte se
från min djupa avgrund


Att resa mig från detta iskalla golv
det går inte, jag är fastklistrad
mot frosten som biter sig igenom
min flortunna hud
Jag vet inte vad som händer
men min rygg blöder


Jag sträcker mig efter dina fötter
du ökar farten, springer bort
dina fötter försvinner ur min syn
Är det skam? Är det rädsla för vad som händer
när du försvunnit från din egen brottsplats
och lämnat mig för att dö?


// Cas

Av Cassandra - 9 november 2010 21:41

Jag är trött
Men har sovit
Det regnar
Så dystert
Så mörkt
Så kallt
Orkar inte mer
Ögonlocken stängs
För att aldrig
Öppnas igen
Det sista jag såg
Var regnet
Som trillade ner
Från skyn
Ner på marken
Där jag ligger
Orörlig
Kommer någon
Någonsin
Hitta mig
Kommer någon
Att komma ihåg mig
Kommer jag
Att få ligga här
Ensam
Kall
Bortglömd
Och livlös


(Jag har inte skrivit denna dikten!)


// Cas

Ovido - Quiz & Flashcards