Alla inlägg under december 2011

Av Cassandra - 21 december 2011 10:13

Hade nyss prov, om renässansen. Gick nog bra :) Typ... B? C? Något sånt. Jag är nöjd iaf :) Klockan 13 har jag och Malin egen lektion i idrotten, kommer nog inte gå särskilt bra... Både jag och Malin är ganska irriterade- på varandra. Toppen. Ska iaf ha brittisk bulldog som uppvärmning (Malins idé, jag har ingen koll^^') sedan ska vi ha basket fia med knuff- min idé. Sedan avslappning. Sista lektionen för i år- ingen press? xD


När jag kommer hem måste jag packa, åker till Göteborg imorgon efter avslutningen och har inte ens börjat packa XD Äter jullunch i skolan vid 11, är i Göteborg vid 19.45 - tågen är ju alltid sena såhär års dessutom. Tror ni jag kommer vara hungrig eller?! Haha, får tvinga mormor och morfar att köpa Subway till mig :) Har några julklappar kvar att slå in med...

Av Cassandra - 20 december 2011 10:05

   

Halsbandet; Glitter, 30 kr (50 % rea på alla halsband :D )

Örhänge: Glitter, 50 kr


4 DAGAR KVAR TILL JULAFTON!! HELT SJUKT!! :O

Av Cassandra - 10 december 2011 23:17

  1. Bungee Jump
  2. Meet the Harry Potter cast
  3. Go to Hollywood
  4. Shop in New York City
  5. Go to Venice, Italy
  6. Graduate college
  7. See the Northern lights
  8. Visit the Wiserding world of Harry Potter
  9. Go on a road trip
  10. Learn how to play the piano
  11. Watch all of the Harry Potter movies in one day
  12. Donate blood
  13. Try sushi
  14. See the Eiffel tower
  15. Cliff jump
  16. Have my grandparents at my wedding
  17. Sleep under the stars
  18. Be genuinely happy
  19. Learn how to surf
  20. Date a british boy
  21. Stay in an Ice Hotel
  22. Spend an entire day watching Disney movies
  23. Take my kids on an amazing vacation
  24. Design my own wedding cake
  25. Take my mum on the vacation of her dreams
  26. Have a perfect wedding
  27. Design my own kitchen
  28. Drive a ferrari
  29. Go to art school
  30. Order tons of food from room service
  31. Eat a japanise buffé
  32.  Have an autograf- book that all my favorite people/ celebs sign
  33. Buy flowers for someone for no reason at all
  34. Recive a dozen red roses
  35. Write a letter to myself and open it in ten years
  36. Learn how to DJ
  37. Visit Madrid
  38. Live in London
  39. Have a summer job
  40. See a lantern festival
  41. Make my best friends dream come true
  42. Ride in a limo
  43. Walk on the great wall of China
  44. See wild animals
  45. Have a marriage more beautiful than my wedding
  46. Own a par of ray- bans
  47. Visit Japan
  48. Own a cute phone cover
  49. Replace my entire closet
  50. Visit Jamaica
  51. Watch the sunset with someone I love
  52. Own a MacBook
  53. Visit Thailand
  54. Own a cadillac
  55. Learn how to use chopsticks
  56. Go an entire day without using any technology
  57. Kiss under a mistletoe
  58. Eat chinece food in China
  59. Stop biting my nails
  60. Visit Verona, Italy
  61. Visit Rio de Janeiro during carnival
  62. Shop in Tokyo
  63. Have my children grow up with Harry Potter

Av Cassandra - 9 december 2011 11:32

Idag kollade vi på en musikal som tvåorna har gjort, Before I Fall. Baserad på boken av Lauren Oliver (tror jag hon heter^^) Fast dom har gjort om den till en musikal då. Den handlar om en tjej (Sam) som är jättepopulär, men en riktig bitch. Så dör hon. Fast hon vaknar upp dagen efter- och det är samma dag. Och hon är den enda som vet att det har hänt förr. 7 gånger händer det, vargje gång gör hon något annorlunda och varje gång är det någon som dör (hon själv, hennes bästa vän, en tjej - Juliett - som tar självmord för att dom är så elaka mot henne...) Det slutar med att Sam räddar livet på Juliett och dör själv, och den gången vaknar hon inte upp igen. Hennes sista ord är däremot ganska cliche: Juliet: "You saved me!" Sam: "No, You saved me." *dör*

Alltså var hela musikalen på engelska. Dom gjorde det riktigt bra :) Bra låtval också, som "Turn the Tide" med AiluCrash (från filmen "Jag saknar dig"), "True Colors" och "Skyscraper" (Demi Lovato).



Gillar verkligen texten till "Skyscraper" med, och den passade väldigt bra i musikalen med!

Det var superbra alltihop!! :D

Av Cassandra - 8 december 2011 11:47

Haha, jag skrev ju för ett tag sedan att jag hade tråkigt och att ingen var vaken? Det här är vad jag gjorde för att fördriva tiden! :D


 


Vem har sagt att äggmålning bara hör till påsken? :D Haha, den tredje från vänster (nedre raden) (haha, det där lät som på skolfoton! XD) Iaf så ser han faktiskt lite... Konstig ut, så jag har döpt honom till CP- kid! Haha, nej, jag brukar inte döpa min mat, men... Ombyte förnöjer?^^ 

Av Cassandra - 3 december 2011 11:43

Har tråkigt, alla sover, funderar på att göra något kreativt och roligt...


 


Trevlig överaskning för de andra när de vaknar..? MÅLADE ÄGG!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards