Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Cassandra - 6 oktober 2011 22:40

Blev inte riktigt som jag planerat....

För det första så uppskattade dom inte min storstädning så mycket som jag trodde/ hoppades att de skulle. Så jag blev arg och gick ner till mitt rum och skulle kolla på Narnia. Då hade batterierna till fjärrkontrollen lagt av så jag kunde inte få igång TV:n och vi hittade inga batterier. Då blev jag ännu argare. Jag la mig i sängen ett tag och försökte lugna mig, och jag tror att jag somnade.


När jag kom upp 3 timmar senare (runt klockan 21) hade mamma fortfarande inte städat köket, som var anledningen till varför jag städade (förra inlägget) från första början. Jag städar det värsta, hon städar köket så jag överhuvudtaget kunde äta frukost. Dessutom skällde hon ut mig det första hon gjorde, sedan gick hon ut med hundarna. Då blev det ju kristallklart att hon inte tänkte städa köket heller, och jag blev så jävla arg, jag kände mig ouppskattad. I alla fall så städar jag när jag blir arg, det är så jag gör i stället för att börja slå folk/ saker. Så jag städade köket, diskade, plockade undan allt på bänkarna och bordet (man kan faktiskt äta där nu!), torkade av bänkarna, rengjorde spisen, med mera. Jag är allvarligt talat förvånad att jag inte gjorde sönder något.

Sedan städade jag mitt rum. Jag hittade nya batterier då med, så nu kan jag sätta igång TV:n. Men det är nog försent att kolla på en 2 timmar lång film nu i alla fall... :(


Alltså åt jag inget, fast jag sa att jag skulle det. Så idag har jag bara ätit (eller rättare sagt druckit) en Pucko (chokladdrickan, vet ni. Den i en liten glasflaska.) och ett glas med en multivitamin brustablett som jag drack medan jag städade köket. Jag hatar verkligen brustabletter, de smakar hemskt. Jag ville väl straffa mig själv eller något. Jag gör det när jag blir arg. När jag blir arg  så blir jag bara argare för att jag inte kan kontrollera mig själv bättre, för att jag inte kan lugna ner mig igen tillräckligt snabbt. Jaja... Godnatt. 

Av Cassandra - 6 oktober 2011 17:28

Mamma åkte till Kil för att handla, och ungefär samtidigt gick Micke för att hjälpa grannen bygga ett skjul till sin båt. Jag började borsta Diva som mamma hade sagt åt mig att göra. Efter ungefär en halvtimme skulle jag ta några små, tunna tovor på insidan av hennes lår, eftersom det är så  ömtåligt där och tovorna är så små klipper jag alltid bort dom. MEN mamma har förlagt trimsaxen. Så jag fick vänta med det.

Så jag städade övervåningen. Dammsög, skurade, dammade och plockade undan. Fast det mesta i köket lämnade jag till mamma, ni anar inte vilken katastrof det är där inne (och var glada för det!). Aja. Tror mamma blev glad i alla fall. Men jag ska säga till henne att om hon plockar undan allt som ligger och skräpar på bänkarna och bordet så ska jag städa resten av köket. Tror det blir bra.


Sedan ska jag nog kolla på Narnia igen. Tredje gången på tre dagar. Motivering: William Moseley. Punkt slut.


Jag tror jag bara gör allt det här för att göra så jag inte tänker på att jag har en enorm historialäxa som ska vara inlämnad på tisdag. Jag har inte kommit särskilt långt och borde verkligen arbeta med den om jag vill undvika hysterisk- stress- pluggande- som- håller- på- hela- natten- innan- inlämningdagen. Den är faktiskt ganska typisk för mig... Inte bra.


Nu ska jag i alla fall äta. Jag har inte ätit något idag än. Hehe, långt inlägg det blev... :P


                               Till filmen:

       


Så här kände jag mig:

     

Ovido - Quiz & Flashcards