Alla inlägg under september 2011

Av Cassandra - 19 september 2011 13:16

 

Av Cassandra - 17 september 2011 22:51

Jag loggade nyss in på facebook och såg att det var någon som hade lagt ut en bild på sin Ed Hardy- väska som hon ville sälja för 150 kr, som skrev att det får plats med 3- 4 tjocka skolmappar i den, vilket borde betyda att min MacBook får plats... Vi får se :) Eftersom jag är helt fast för Ed Hardy, slog jag till direkt. Jag ska möta henne i Kil efter skolan imorgon, och så köper jag den troligtvis  


 


Ledsen för ett bilden blev så liten, men jag tror att det är något fel på fotouppladdningen på bloggplatsen.se, jag har inte kunnat ladda upp bilder. Jag kopierar dem ist. 


MIN AILUCRASH- SKIVA KOM IGÅR!! :D

(gissa vad jag har lyssnat på det senaste dygnet? XD)

Av Cassandra - 16 september 2011 13:07

Kom precis att tänka på alla saker som tonåringar har att tänka på. Eller iaf jag.

Senaste mobilen (jag var precis inne på blocket och kollade efter en Htc Desire som passar min minimala budget), hår- så mycket fokus på hår! Bra frisör, konstig, ovanlig eller naturlig hårfärg? Charlie färgade håret turkost förra veckan. Jag färgade mitt naturligt för någon månad sedan, nu har jag faktiskt tröttnat. Färga igen? Eller vara skonsam mot håret och skippa det? Så är det skolan, läxor, bra betyg - samtidigt som man ska ha ett socialt liv med vänner, bio, fika och allt var det är. Så ska man betala mobilräkning, saker till håret, inpackningar, musik, med mera, samtidigt som man ska ha råd med den där mobilen, fikan, bion och allt det för bara 500 kronor i månaden! Ska man skaffa jobb, för ökad inkomst? Hur blir det då? Blir skolan lidande? Och hur blir det egentligen då med det socialalivet? För att inte tala om husdjur (hundpromenader, trimning, vinterjackor m.m.), familjeliv (måste hålla dom glada med, så som inte känner sig bortglömda eller oprioriterade, hemmakvällar ska balansers med biokvällar, och om man som jag har en väldigt utspridd familj blir det INTE lätt...), att bli självständig och lära sig tvätta, städa och allt annat som behövs. Plus att man måste slappa och varva ner ibland, samt spendera minst 2 timmar om dagen på bussen till och från skolan. Så ska man träna också! Kostar pengar, tar tid...


Och dom klagar över att vi inte minns när vi slutar skolan....

Av Cassandra - 15 september 2011 09:51

Dagens första lektion! Digitalt skapande, vi håller på med Adobe Illustrator. Jag fattar aldrig något i början av lektionen, men efter ett tag brukar det lossna! Idag skulle vi göra ett lok med hjälp av olika former som man skulle förena så det blir som en, och skapa ett till lager och bara göra något där och lägga lagret med "saken" under lagret med loket så att man såg att fönstret var genomskinligt. Jag är klar, så jag bloggar (uppenbarligen), är inne på facebook och lyssnar på AiluCrash på Spotify. Min skiva har fortfarande inte kommit, så jag mailade SoFo records och frågade varför, dom har pratat med Ginza som sköter distributionen och om den inte kommit imorgon ska jag maila igen och så skickar dom en ny skiva. En sak slog mi angående det! Om skivan är mer än 2 veckor försenad, skickar dom ett signerat ex då? Troligtvis inte, men man får väl drömma?

Jaja. Efter den här lektionen har vi lunch (Jag älskar att vi äter lunch på en resturang! Jättegod mat!) Sedan har vi bild och form i drygt 2 timmar och sedan har jag min första spanskalektion!


För övrigt hade jag min första idrottslektion igår (som var på det stället där vi kommer ha lektion i framtiden). Det är jättevackert!! Ser ut som ett slott och alla blev jättefashinerade. Sedan fick vi reda på att det är ett föredetta mentalsjukhus! Där galna människor levt. Och dött. Av inte så naturliga orsaker. Mysigt?! O.o


Har försökt ladda upp bilden på loket flera gånger, men tydligen kan man inte ladda upp bilder i det formatet på bloggen. Ledsen! :( Nu ska vi göra en glass^^

Av Cassandra - 13 september 2011 10:11

....om den här varelsen!


__

Av Cassandra - 12 september 2011 15:44

Kommer inte min skiva imorgon blir jag ledsen!

 

Av Cassandra - 12 september 2011 15:30

Jag sitter på McDonalds med Simone nu, hon ska möta någon som ville ha en bild hon målat så jag lovade att vänta med henne så att hon inte får för tråkigt, dessutom var jag jävligt sugen på pommes :) Älskar att McDonalds har gratis Wi- Fi! Dessutom är det mycket snabbare än skolans^^ I alla fall så ska jag ta bussen som går hem klockan 16.10, hemma 17.00, vilket känns ganska onödigt med tanke på att det börjar en film på bio 17.45 som jag, Simone, Charlie och Ollie hade tänkt se idag, men Charlie har ångrat sig och vill inte med, så vi tänkte ta det på onsdag ist. Nu tycker jag det vore lika bra att ta det idag ist, men vi får inte tag på Ollie... Jaja. Vi får se hur det blir.

Av Cassandra - 8 september 2011 10:50

SKOLFOTO IDAG!!! :D Min klass hade punk/ rock tema. Jag tog mammas skinnjacka för 1500 kr, tror inte hon blev överlycklig precis... XD Efter att vi hade tagit gruppbilden tog jag, Simone, Malin, Charlie, Olivia och Ellinor och tog en massa bilder med min webbcam! Hur roligt som helst!                  

Ovido - Quiz & Flashcards