Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Förändring!

Av Cassandra - 30 augusti 2011 16:14

Nu när jag börjar gymnasiet, fyllt 16 och allt det där så tycker jag att det är dags för förändring! Som om det inte var tillräckligt med att börja gymnasiet och allt det där, men ändå. Jag har gjort en lista. Jag fick syn på en affisch på Willys igår där det stog att dom började en Zumba- klass i Bygdegården, inte långt från där jag bor, förra veckan. Så ikväll funderar jag på att gå dit och prova, om det är roligt så ska jag kolla med mamma om jag kan fortsätta med det. Jag måste verkligen bli hälsosammare! Därför var jag precis inne på Willy och köpte päron, äpple och banan till en fruktsallad till middag samtidigt som jag skrev ner numret till Zumba- instruktören.


Dessutom har jag skaffat ett sparkonto. Man vet aldrig när det kan vara bra att ha pengar, och allt prat om studenten ger mig ångest. Alldeles för tidigt enligt mig, men vissa av tjejerna har redan bokat tid till frisören, så att dom får rätt till studenten. OCH DOM GÅR FÖRSTA RING! Herregud... Dessutom ska jag köpa ut min MacBook för 2000 kronor när jag går ur. Men först och främst ska jag spara till en Iphone. 

Jag har bett mamma om att få hela studiebidraget, mot att jag köper saker till mig själv, typ tvål, kläder och sånt. (Hon överlägger.) Idag fick jag oxå veta att en klasskompis till mig har ett jobb, han jobbar en dag i veckan på Ica och räknar varor och får 600 kronor för det. Han ska ta med mig dit så jag kan kolla om jag också kan jobba där på lördagar. Det skulle vara så otroligt skönt, och bra för sparkontot!

 

Det är några exempel i alla fall. Nu ska jag med bussen hem. Håll tummarna för att jag får jobbet! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra - 14 februari 2012 15:30

         

Av Cassandra - 7 februari 2012 10:31


Haha, jo, på grund av att jag är så lättuttråkad idag så googlade jag "I am bored, what should I do?" eller något sånt... Hittade en länk. Skrttade ihjäl mig nästan!! Under lektion... Haha XD Här är länken: http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?...

Av Cassandra - 7 februari 2012 09:02


...när jag tröttnar på allt innan jag ens börjat. Somnade 7 igår kväll, vaknade 12, somnade inte om igen förän halv 6 på morgonen... När jag ska upp klockan 6. Kom till skolan bara för att få veta att vi har sovmorgon, dom hade tydligen sagt det unde...

Av Cassandra - 2 februari 2012 14:43

När jag kom till bildlektionen förut så sa läraren att vi skulle på en utställning under lektionen :D :O Här kommer massa (mobil) bilder:                           ...

Av Cassandra - 31 januari 2012 19:15

            Jävla skitdag, inte ens hemma från skolan än.... (I hate trains) ...

Ovido - Quiz & Flashcards